onsdag 6. oktober 2010

Smykkeskrin...

... Er jo greit å ha. Jeg har tenkt såå lenge på å lage et, men det har bare aldri blitt noe av det.

For ca. 1/2 års tid siden var jeg innom Søstrene Grene.
Da kom jeg plutselig over to av denne slagsen:





















Skrinet så heelt fint ut, bortsett fra at det skrek etter å bli malet. Hjertet sank 2 hakk da jeg så undersiden. Der hadde de godeste Søstrene Grene valgt å plassere tidenes største klisterlapp.. Den satt jo som ventet bom fast.









Det er nå dagens tips kommer inn i bildet:
Varm klisteret godt med en hårføner, samtidig som du drar det forsiktig av. Prøv å dra slik at limet "løftes" rett opp, parallellt fra flaten, og ikke vreng det av. Dårlig forklart, men håper dere forstår :) Det er hvertfall 10 ganger enklere og kjappere enn å bruke vann..



Med et par runder hvitmaling, en svamp, en dose Presley, litt Hepburn og decoupage-teknikk, ble resultatet som følger:











Så kan diamantene og smykkene bare komme, kjære samboer!



Noen som har noen kjekke hobbytips? Mottas med glede :)

6 kommentarer:

  1. Julia! Igen imponerer du Skytte helt vildt!!! De er da blevet mega flotte - selve billederne af Hepburn og Presley - er det en slags tatoveringer, eller..?
    Og apropos aftagning af klæbende elementer, så kommer her endnu et lille tip:
    - Jo, varme er godt - men bland det evt. med fugt. Varmt vand er en klassiker. Man kan f.eks. leje en fugtmaskinen, hvis man skal tage tapet af en væg. Det løsner tapetet og det er derved nemt at skrabe af!
    Jo jo, det har an da prøvet et par gange ;-)

    SvarSlett
  2. Veldig fine julia ! Tror jeg må kopiere den ideen :)

    SvarSlett
  3. Skytte: takk :) ja jeg må jo hvertfald prøve at leve op til mit navn :-D
    motivene er faktisk servietter, limt på med decoupage-lim.
    Jeg har faktisk aldri prøvet at fjerne tapet, så tak for tip'et, det kommer nok godt med! Meen i dette tilfældet fungerte ikke varmt vand. Det var da min fortid som foliemontør kom til sin ret . :)

    Margun: Åh, kjekt å være til litt inspirasjon :-D

    SvarSlett
  4. Det var da godt å se at flere har håndarbeidshobby:) Her får vi følge med for fortsettelse:) Klem

    SvarSlett
  5. Inger-Lise: Koselig at du vil følge meg :) Nå skal jeg inn og kose meg med din blogg! Klem tilbake.

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelig kommentar inne hos meg. For en fin blogg du har - jeg har også en gammel pfaff fra 1980! Fungerer kjempefint.
    Takk for tipset om føneren - det skal jeg prøve. Har en vinetikett jeg skal spare på som sitter som heia, håper dette virker.
    Ha en fin dag. :-)

    SvarSlett