mandag 8. november 2010

Dekorasjon av lys.



Så var det duket for nok en koselig "hobbykveld" hos min skjønne venninne. Denne gang var det lysdekorering som stod på tapetet. Etter god inspirasjon fra decoupageteknikk, og Renates hyggelige blogg var det bare til å sette i gang.

Dette trenger man:

- Stearinlys
- Bakepapir
- Servietter
- Strykejern

Her kan dere få en "steg for steg" veiledning på Renate sin blogg:

Så resultatene:


Det strykes....


.. Og her er resultatet.
De lilla lysene ble litt merkelige, for det viste seg at de var hvite under det lilla.
De ser faktisk litt gamle og slitne ut, en stil jeg faktisk godt kan like.

God jul..

Norgesglasset skal selvfølgelig stå ved siden av globusen.


5 kommentarer:

  1. Marie Hornbjerg08 november, 2010

    Nej hvor fiiiint!!!
    Jeg har også stillet mine lys flere steder i hjemmet. Det ser bare så hyggeligt ud:)

    SvarSlett
  2. Takk takk :) Jeg har dusinvis av servietter jeg kommer til å slite med å bruke opp.. Så si fra når hobbyfoten klør folkens, jeg stiller serviettsterk opp!!

    SvarSlett
  3. Kanonfine lys, vesker og høner ! Du er kjempeflink!

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelig kommentar inne hos meg :-)
    Jeg har funnet noen koselige bokser på bruktbutikker og så har jeg den gamle kakaoboksen som vi hadde hjemme hos oss. Den gamle sukkerboksen fikk jeg hos noen som skulle hive den!
    Lykke til - du finner sikkert noen fine bokser.
    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett